14.10.2017
Jaké jsou úkoly na bojovku pro děti? Tak zní často vaše otázka. A jaké, že to úkoly jsou? Co je vlastně dětská bojovka?
Jaké jsou úkoly na bojovku pro děti? Tak zní často vaše otázka. A jaké, že to úkoly jsou? Co je vlastně dětská bojovka?
Zde jsme Vám připravili odpověd.
Důležitá je nápaditá trasa vyznačená barevnými fáborky, pohádkovými či strašidelnými postavičkami ať už v podobě kreslených obrázků, hraček či živých masek. Na trase nesmí samozřejmě chybět stanoviště, kde malý účastník plní dané úkoly. Plnění těchto úkolů musí být podpořeno velikou motivací na konci celé bojovky, a to buď diplomem, osobními dárečky nebo zábavou při hledání velkého pokladu.
Před samotným závodem je dobré obohatit účastníky bojovky o nějaký tajuplný příběh, podpořit v nich napětí a tajemno. Vše je samozřejmě přizpůsobeno k věku účastníků dětské bojovky. Tento příběh jim napomůže, co na trase mohou očekávat a v jakém duchu se celá akce bude odehrávat. A jaká je v cíli čeká odměna.
Stanoviště se dělí na dva způsoby a to na stanoviště pevné s obsluhou pořadatele a na volné stanoviště v přírodě, tzv. mezi pevnými stanovišti.
Jeden z nejčastějších a nejjednodušších úkolů je strefování se šiškou do určeného stromu či lavórku. Projít po vyznačeném úseku s tenisovým míčkem na hokejce nebo s obrácenou lžící v puse a na ní pingpongový míček. Pantomima – napodobit třeba zvíře, zaměstnání, činnost. Sestavit lehčí hlavolam/puzzle. Také si můžeme předem připravit spojovačku, kde děti musí spojit podle čísel obrazec. Dalším úkolem na trati by mohly být různě propletené provázky, kterými by účastníci prolézali a přitom nezavadit o hlavní červený provázek, kterém by byl upevněný zvoneček.
Říkání různých říkanek, hádat hádanky, poznávačka, slova, pořekadla. Skládat stejné rýmy – např. Tuška x Puška, Žába x Bába, apod..
Pokud chodí děti ve dvojicích, sváží se jim šátkem, páskem či provazem nohy nebo ruce k sobě (jeden k druhému) a oni musí úsek trasy projít bez pádu. Co jim bude svázáno si například vylosují.
V případě, že bojovkou prochází děti ve vícečlenné skupince, je tak trochu netradičním úkolem hrání piškvorek. Nejedná se o klasické piškvorky. Na zem se vyznačí čtverec 3×3 pole a startovní čára, která je třeba cca 4 metry od tohoto čtverce. Závodí proti sobě naráz dvě skupinky. Děti ve skupinkách se postaví na čáru a čekají na povel ke startu. Do skupinky dostanou tři kusy látek a jejich úkolem je vyběhnout k čtverci a vytvořit tři dotýkající se pole pomocí vložených látek. Vybíhají nejprve první po vložení látky do pole a vrácení se zpět vybíhají druzí a pak podobně další a další. První tři členi skupinky mají látky, které tam jako první vloží. Další nebo opakující se členové skupinky přemisťují hadry do té doby, než je udělaná trojice dotýkajících polí. Jeden člen = jeden tah.
Finálním úkolem může být například boj o princeznu. Souboj dvou účastníků, kteří měli třeba shodný počet bodů. Soutěží tedy proti sobě.
Příklad: Tenisový balonek se zasuneme do nohavice punčocháčů a ty pak navlékneme soutěžícímu na hlavu. Balonek v nohavici působí jako kyvadlo. Účastník má za úkol tímto „kyvadlem“ shodit v časovém limitu co nejvíce kuželek (5). Kuželky můžeme nahradit pet lahvemi, které pro lepší stabilitu jsou plněny trochou vody.
Úkoly mezi pevnými stanovišti
Mezi pevnými stanovišti se po vyznačené trase budou vyskytovat volně vložené úkoly, na které účastníky bojovky nikdo neupozorní. Je čistě na něm, zda si tohoto úkolu všimne a splní jej. Na tyto úkoly bude účastník dotazován buď na dalším pevném stanovišti nebo na konci bojovky. Pro účastníky to budou jakési bonusy.
Jedná se o úkoly na paměť či něco nalézt nebo objevit.
Příklad: Na keři budou kolíčky zachycené papírové indicie, které budou na konci potřeba k otevření pokladu.
Nebo kolíčky budou muset přinést do cíle, kde jimi zneškodní/přišpendlí příšeru, která hlídá poklad.
Další úkol bude pamatovat si nějaké zaříkávadlo, kterým třeba osvobodí hodnou čarodějku, která jim poví cestu dál.
Také by mohly cestou sbírat lístečky, na kterých bude vyznačena číslice. Po sečtení číslic jim v cíli vyjde kód k otevření pokladu.